PAULINE BOTDEN
Senior Teacher

De waarheid van je hart leren kennen en leven, voor jezelf, je relaties en de wereld, is zowel de drive voor mijn eigen leven als mijn passie om mensen te begeleiden op hun pad van bewuste ontwikkeling.
Het vraagt zowel spirituele beoefening als steeds weer vanuit bewustzijn het benodigde schaduwwerk doen, om voorbij strijd en afscheiding terug in actie en in de relatie te kunnen komen.
Ik sta graag naast mensen om te onderkennen wie ze zijn, wat hen ten diepste raakt en wat ervoor nodig is dit te bevrijden.

Dit doe ik

Ik geef mijn expertise binnen Omega Levensschool aan Research & Development van de trainingen en opleidingen.
    Ik ben docent van de Trainersopleiding, en docent en supervisor van het Lichaamswerk en groepsdynamica.
    Met Mauk Pieper begeleid ik de Opleiding Integraal Leiderschap, het Integraal Facilitators Programma en de Masterclasses.
    Naast de dagOpening, geef ik de mede de Opening en binnen Ontmoeten & Relateren geef ik de Schat.

In mijn praktijk begeleid ik middels lichaamswerk en coaching. Individueel, relaties en groepen.

Mijn achtergrond

Nadat ik enige jaren werkzaam was als fysiotherapeute, bemerkte ik dat ik vele aspecten in mijn leven al meerdere malen had veranderd, relaties, werkterreinen, wonen. Daarin vond ik echter niet de vervulling die ik zocht. Dat bracht mij op het pad van spirituele/bewuste ontwikkeling. Buiten een diep verlangen had ik absoluut geen idee wat dat eigenlijk zou kunnen inhouden. Ik ben de Opleiding Therapeut/Trainer Emotioneel Lichaamswerk gestart en een jaar later toegetreden in de woonwerkgemeenschap van Venwoude. Die 28 jaar 'Individualiteit in Verbondenheid' was één grote opleiding. Wat het lichaamswerk en emotiewerk me bracht aan bevrijding en diepgang, had ik nog niet eerder mogen ervaren. Hoe anderen zowel een (pijnlijke) spiegel voor me konden zijn én tegelijk een enorme liefdevolle support, opende mijn hart.
Deze ervaringen hebben me enorm gemotiveerd dit 'werk' ook voor andere mensen mogelijk te maken.
Op dit pad ben ik in contact gekomen met spirituele leraren, door wie ik heb kunnen ervaren wat Liefde met een hoofdletter is. Hoe anders dan mijn eerdere romantisch, afhankelijk, zoekende hart. Diepe dankbaarheid naar met name Jun Po Dennis Kelly,
Isaac Shapiro, Marc Gafni en Miranda Macpherson.

Opleiding & ervaring

Mijn eerdere opleidingen
Opleidingen: HBO, Fysiotherapie (Nijmegen), Senso-motoriek, Haptonomie, Trainer/ Therapeut Emotioneel Lichaamswerk, Opleiding Spiral Dynamics I, II en III, Geweldloze communicatie, groepsdynamisch facilitator, Traumawerk.

Ervaring
Trainingen Emotioneel Lichaamswerk, Opening, Fundament, Encounter, Communicatietrainingen, Traumawerk, Relatiewerk, Evolutiespel.
Opleider tot trainer ELW en KwikandO.
Mondo Zen facilitator.

Inspiratie
Door studie en het volgen van retraites bij: Sangha Metta, Isaac Shapiro, Jun Po Roshi, Marc Gafni, Miranda Macpherson, Doshin Roshi, Teja Bell.

Beroepsvereniging

Aangesloten bij CAT

Wat zeggen de klanten...

"Pauline is heel helder én dichtbij. Haar humor maakt het gemakkelijk om te kunnen ontspannen waar het even lastig wordt."
Els
" Warm en betrokken en toch ook scherp. Haar eigen ervaring in relateren geeft een enorme diepgang en ook ontspanning, omdat het niet 'raar' is waar ik mee zit. Haar compassie getuigt van helder bewustzijn."
Sander

pauline@omegalevensschool.nl
telefoon +31[0] 6 474 46 676

MAAK KENNIS MET ONZE TRAINERS EN LERAREN

Mauk Pieper

Mauk is mede oprichter van de Omega Levensschool en is de architect van het Trainingscurriculum. Tevens voorziet hij het curriculum van begeleidende boeken en syllabi.

Pauline Botden

Heleen Hulscher

Met heel je hart en aandacht durven kijken naar en toe-eigenen van wat zich in jouw leven heeft afgespeeld en wie jij bent geworden zodat je kunt gaan ervaren wie je werkelijk bent.

Rene Guezen trainer bij de Omega Levensschool

René Guezen

Daar waar je struikelt, vind je je grootste schat.

Jan-Willem Krijgsman

Als mensen ontdekken wie ze werkelijk zijn, en hun grootsheid voor het eerst ervaren, dat vind ik één van de mooiste dingen om een bijdrage aan te zijn.

Sander Bijlsma

Ont-dekken wie je in essentie bent en waar het je het werkelijk om gaat. Zodat je in “eigen kleur” en op “eigen wijze” helder en met richting weer in de volte van je leven aankomt

Lukas Koelikamp trainer en coach omega levesnsschool

Lukas Koelikamp

Mogelijkheden ontdekken en levensgebieden tot bloei zien komen.

Boek kosteloos een oriëntatiesessie met één van onze trainers.

Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact op voor een gratis oriëntatiesessie.